+ Reageer op onderwerp
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergeven resultaten 11 tot 17 van 17

Onderwerp: Tomaat hoevaak en hoeveel geven?

Standaard

ik geef ze ook tomaat, meestal gewoon in stukjes zonder de pitjes. soms in het geheel.
    Bij ons vechten ze er voor :) hier eten ze altijd eerst de tomaat of de komkommer op.

Standaard

Ja ik snij het in stukjes maar heb ook al eens het groen eraan gegeven, wist neit een dat dat giftig was?? Nog nooit niks voor gehad.
    Maar goed normaal haal ik wel he kroontje eraf hoor, snij ik ze in 4 of 2 (naargelang wat er in de kooi zit) maar mijn vroegere cavias aten graag tomaten maar deze
    Pff Tomaat blijft nogal gemakkelijk liggen....

Nogtans, komkommer en appelsien enzo zijn ze zot van!

Standaard

bij mij krijgen ze elke dag een cherrytomaatje in zijn geheel
    moppie die hoeft het niet

marge's Avatar
    knuffelaar van 2 sheltiezeugjes van 1 jaar en 1150 gram
    Leeftijd
    48
    Caviaforum Fokkerskaart

Standaard

Mijn caafjes drinken geen water en gebruiken m.n. tomaat om aan hun vocht te komen. Er gaat hier voor 2 caafjes 1 vleestomaat per dag doorheen die goed rood zijn. Inmiddels zijn ze zo "tomaatdeskundig" dat ze geen andere tomatensoorten meer eten. En biologische lusten ze ook niet. Misschien dat daar de uien te dichtbij hebben gegroeid?
    M.n Indra heeft bijna altijd wel een rood straaltje van haar snuitje aflopen. Daarom heb ik ook deze foto geplaatst, maar helaas kun je het niet zo goed zien omdat de foto zo klein is.
    Laatst aangepast door marge : 31-07-2010 om 12:43

Standaard

Ik maak elke dag een salade met vanalles doorelkaar gemixt.
    Dan lusten ze alles. Die van mij hadden ook groenten die ze niet lusten.
    Mixen is een goede tip.
    Het vocht is erg belangrijk van groenten omdat die ook stoffen bevatten die niet in water zit.

Standaard

als mijn cavia's een dag geen tomaat krijgen, nou dan krijg ik het te weten hoor. dan lopen ze de hele dag te chagrijnen en op elkaar te vitten hahaha. het is echt hun lievelingseten e nummer 1! vooral de cherrytomaten en de tom tom tomaten vinden ze heerlijk

+ Reageer op onderwerp

Berichting Regels